

Luc Courchesne
Échelle de Vitruve 'Augmentée', 2018
Installation de réalité augmentée pour iPhone ou iPad / Augmented reality installation for iPhone or iPad.
Application numérique et autocollant / Mobile application and stickers
Application numérique et autocollant / Mobile application and stickers
Objet virtuel: 4 m (largeur) x 4 m (profondeur) x 4 m (hauteur). Marqueur physique 2D: 12cm x 12cm
Virtual object: 4 m (width) x 4 m (depth) x 4 m (height). 2D physical marker: 12cm x 12cm
Virtual object: 4 m (width) x 4 m (depth) x 4 m (height). 2D physical marker: 12cm x 12cm
Ed. 10
Séries: Horizon (Fragments)
© Luc Courchesne
$ 2,500.00
L’écran d’un appareil mobile (iPad ou iPhone) fait apparaître une structure immatérielle dans l’espace à partir d’un marqueur physique au sol. Cette structure virtuelle est composée des trois vecteurs X,...
L’écran d’un appareil mobile (iPad ou iPhone) fait apparaître une structure immatérielle dans l’espace à partir d’un marqueur physique au sol. Cette structure virtuelle est composée des trois vecteurs X, Y et Z qui sont à la base de la création d’objets et d’espaces en 3D. Le titre, échelle de Vitruve est inspiré de l’Homme de Vitruve par Léonard de Vinci qui formalisait ainsi au 16e siècle les principes d’une architecture en résonance avec l’échelle humaine formulés par l’architecte romain Vitruve au 1er siècle avant notre ère. Il semble approprié, 2000 ans plus tard, de re-questionner nos rapports à l’espace habitable alors que les couches de l’experience du réel se multiplient. C’est enfin vers l’extension de l’espace d’expérience de l’art, au delà du “White cube” et du “black box” que cette oeuvre immatérielle nous conduit.
-
The screen of a mobile device (iPad or iPhone) shows an immaterial structure in space from a physical marker on the ground. This virtual structure is composed of the three vectors X, Y and Z which are the basis for the creation of 3D objects and spaces. The title, Vitruvian Scale is inspired by Leonardo da Vinci's The Vitruvian Man, which formalized in the 16th century the principles of architecture in resonance with the human scale formulated by the Roman architect Vitruvius in the 1st century BC. It seems appropriate, 2000 years later, to re-question our relationship to living space as the layers of experience of reality multiply. It is finally towards the extension of the space of experience of art, beyond the "white cube" and the "black box" that this immaterial work leads us.
-
The screen of a mobile device (iPad or iPhone) shows an immaterial structure in space from a physical marker on the ground. This virtual structure is composed of the three vectors X, Y and Z which are the basis for the creation of 3D objects and spaces. The title, Vitruvian Scale is inspired by Leonardo da Vinci's The Vitruvian Man, which formalized in the 16th century the principles of architecture in resonance with the human scale formulated by the Roman architect Vitruvius in the 1st century BC. It seems appropriate, 2000 years later, to re-question our relationship to living space as the layers of experience of reality multiply. It is finally towards the extension of the space of experience of art, beyond the "white cube" and the "black box" that this immaterial work leads us.