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Dil Hildebrand
Clipboard, 2020
Huile, acrylique et panneau de bois / Oil and acrylic media on canvas and wood panel
27 x 18 1/8 "
68.6 x 46 cm
68.6 x 46 cm
Séries: You are (I am) Here
© Dil Hildebrand
$ 4,500.00
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Dil Hildebrand présente une nouvelle série de peintures à l'huile qui explorent l'interaction entre la surface d'un tableau et son image. Des images photographiques de la flore de serres sont...
Dil Hildebrand présente une nouvelle série de peintures à l'huile qui explorent l'interaction entre la surface d'un tableau et son image. Des images photographiques de la flore de serres sont rendues en sfumato flou, encadrées dans des panneaux qui font écho à l'architecture des serres. Combinant des images peintes avec douceur et des applications sculpturales de la peinture, les peintures en trompe-l'œil de Hildebrand présentent le monde de surface comme un monde que ses spectateurs peuvent saisir, tandis que les arrière-plans photographiques flous restent des figures imaginaires placées au loin, inaccessibles au toucher. Les passages sculptés fonctionnent comme des barrières à l'entrée, laissant les spectateurs au seuil du tableau. Alors que l'espace perspectif place le spectateur à des points de vue fixes, l'empâtement de Hildebrand situe le spectateur simplement à l'extérieur en train de regarder à l'intérieur.
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Dil Hildebrand introduces a new series of oil paintings that explore the interplay between a painting's surface and its image. Photographic images of greenhouse flora are rendered in blurry sfumato, framed in panels that echo greenhouse architecture. Combining smoothly painted imagery with sculptural applications of paint, Hildebrand's trompe l'oeil paintings present the surface world as a world his viewers may grasp while the fuzzy photographic backgrounds remain imaginary figments placed in the distance, unavailable to the touch. Sculptural passages function as barriers to entry, leaving viewers at the painting's doorstep. While perspectival space will put viewers at fixed vantage points, Hildebrand's impasto locates the viewer simply on the outside looking in.
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Dil Hildebrand introduces a new series of oil paintings that explore the interplay between a painting's surface and its image. Photographic images of greenhouse flora are rendered in blurry sfumato, framed in panels that echo greenhouse architecture. Combining smoothly painted imagery with sculptural applications of paint, Hildebrand's trompe l'oeil paintings present the surface world as a world his viewers may grasp while the fuzzy photographic backgrounds remain imaginary figments placed in the distance, unavailable to the touch. Sculptural passages function as barriers to entry, leaving viewers at the painting's doorstep. While perspectival space will put viewers at fixed vantage points, Hildebrand's impasto locates the viewer simply on the outside looking in.
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