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Dil Hildebrand
Procession, 2019
Bois, papier, mousse, plâtre, sable, sciure, colle / Wood, paper, foam, plaster, sand, sawdust, glue
56 x 115 x 20 "
142.2 x 292.1 x 50.8 cm
142.2 x 292.1 x 50.8 cm
Séries: You buy meat; you bone bones, You buy land; You buy stones
© Dil Hildebrand
$ 34,000.00
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'Procession' was part of Hildebrand's last show at Pierre-François Ouellette art contemporain 'You buy land you buy stones, You buy meat; you buy bones'. Generated from an array of pre-modern...
'Procession' was part of Hildebrand's last show at Pierre-François Ouellette art contemporain 'You buy land you buy stones, You buy meat; you buy bones'.
Generated from an array of pre-modern and modern sources, enlisting Medieval, Cubist and Constructivist formal vocabularies, Hildebrand’s ideas and images emerge out of a dialogue with art history in the wake of conceptual art.This sculpture that Hildebrand introduce similarly appear suspended in time, recalling bas-relief sculpture and church statuary while applying a decidedly modern cut-and-paste approach. Made of wood, plaster, foam, sand and sawdust, the sculptures echo pre-modern objects excavated from the earth, like Pompeiian relics. The 9’ long frieze sculpture Procession, the first section of an ongoing artwork, is derived from a tradition of Western art depicting long ceremonial processions attending church clerics through city streets. Read (and created) from left to right, Hildebrand’s version is populated with more-or-less abstract and representational forms, composing a narrative arc and appearing to represent several actions unfolding, or perhaps a series of the artist’s thoughts in process.
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Issues d'un ensemble de sources pré-modernes et modernes, faisant appel à des vocabulaires formels médiévaux, cubistes et constructivistes, les idées et les images de Hildebrand émergent d'un dialogue avec l'histoire de l'art dans le sillage de l'art conceptuel. Les sculptures que Hildebrand présente apparaissent également suspendues dans le temps, rappelant la sculpture en bas-relief et la statuaire d'église tout en appliquant une approche résolument moderne du copier-coller. En bois, plâtre, mousse, sable et sciure, les sculptures font écho à des objets pré-modernes extraits de la terre, comme les reliques de Pompéi. La frise de 9 pieds de long de la sculpture Procession, la première section d'une œuvre en cours, est issue d'une tradition de l'art occidental qui représente de longues processions cérémonielles réunissant des ecclésiastiques dans les rues de la ville. Lisée (et créée) de gauche à droite, la version de Hildebrand est peuplée de formes plus ou moins abstraites et figuratives, composant un arc narratif et semblant représenter plusieurs actions en cours, ou peut-être une série de pensées de l'artiste en cours.
Generated from an array of pre-modern and modern sources, enlisting Medieval, Cubist and Constructivist formal vocabularies, Hildebrand’s ideas and images emerge out of a dialogue with art history in the wake of conceptual art.This sculpture that Hildebrand introduce similarly appear suspended in time, recalling bas-relief sculpture and church statuary while applying a decidedly modern cut-and-paste approach. Made of wood, plaster, foam, sand and sawdust, the sculptures echo pre-modern objects excavated from the earth, like Pompeiian relics. The 9’ long frieze sculpture Procession, the first section of an ongoing artwork, is derived from a tradition of Western art depicting long ceremonial processions attending church clerics through city streets. Read (and created) from left to right, Hildebrand’s version is populated with more-or-less abstract and representational forms, composing a narrative arc and appearing to represent several actions unfolding, or perhaps a series of the artist’s thoughts in process.
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Issues d'un ensemble de sources pré-modernes et modernes, faisant appel à des vocabulaires formels médiévaux, cubistes et constructivistes, les idées et les images de Hildebrand émergent d'un dialogue avec l'histoire de l'art dans le sillage de l'art conceptuel. Les sculptures que Hildebrand présente apparaissent également suspendues dans le temps, rappelant la sculpture en bas-relief et la statuaire d'église tout en appliquant une approche résolument moderne du copier-coller. En bois, plâtre, mousse, sable et sciure, les sculptures font écho à des objets pré-modernes extraits de la terre, comme les reliques de Pompéi. La frise de 9 pieds de long de la sculpture Procession, la première section d'une œuvre en cours, est issue d'une tradition de l'art occidental qui représente de longues processions cérémonielles réunissant des ecclésiastiques dans les rues de la ville. Lisée (et créée) de gauche à droite, la version de Hildebrand est peuplée de formes plus ou moins abstraites et figuratives, composant un arc narratif et semblant représenter plusieurs actions en cours, ou peut-être une série de pensées de l'artiste en cours.